Često postavljana pitanja
Iz kojeg područja je vaš upit?
Narudžbe i dostava
Da li imate na zalihi sve što vidim u vašoj e-trgovini?
Brinemo da svi proizvodi koji su označeni "na zalihi" u našoj e-trgovini budu dostupni za trenutno slanje prema našim kupcima. Ukoliko proizvod nije na zalihi, a već je naručen od dobavljača, u trgovini prikazujemo informaciju "uskoro". Okvirni datum skladištenja također je vidljiv u opisu proizvoda. Kod nekih proizvoda pojavljuje se informacija "na upit", što znači da proizvod još nije naručen od dobavljača i da ne znamo točan datum kada će proizvod ponovno biti na zaliha. Pod "nedostupnim" označavamo proizvode koji se više ne proizvode, a proizvođač ih nema na zalihi. Informacije o takvim proizvodima privremeno postavljamo na web stranici. Zainteresirani će na taj način saznati da je proizvodnja tog modela završena te će u većini slučajeva dobiti preporuku za noviji model ili proizvod sličnih parametara.
Kada će moja svjetiljka stići ako je sada naručim?
Već prilikom unosa proizvoda u košaricu, vidjeti ćete očekivani rok isporuke pošiljke. Pošiljka stiže u roku od 3 radna dana. Ukoliko uspijete naručiti prije nego što pojedine dostavne službe preuzmu pripremljene pošiljke na određeni dan, u mogućnosti smo isporučiti pošiljku na dan narudžbe, čak i tijekom Božićne kupovine, kada broj narudžbi vrtoglavo raste. Ukoliko naručite malo kasnije, pošiljku šaljemo sljedeći radni dan. Pošiljku možete pratiti pomoću broja za pračenje pošiljke koji ćemo vam poslati zajedno u e-mailu s obaviješću o slanju pošiljke.
Davno sam izvršio narudžbu, ali pošiljku još uvijek nisam dobio. Što da radim?
Najprije provjerite da li ste doista uspješno izvršili narudžbu. Može se dogoditi da online plaćanje karticom ne bude uspješno ili da vam u najnepovoljnijem trenutku pukne internet veza. Ako ste od nas dobili potvrdu o izvršenoj narudžbi, onda bi trebalo biti sve u redu. Niste pronašli potvrdu? Kako biste bili sigurni također provjerite i nepoželjnu poštu. Ukoliko ste naručili proizvod koja nije na zalihi (što je prikazano u našoj e-trgovini), onda ćete morati pričekati dok ne dopunimo zalihe. Ako ne želite više čekati, možete jednostavno promijeniti proizvod u narudžbi za drugi proizvod sličnih parametara koji je na zalihi. U tom slučaju dovoljno je da nas kontaktirate.
Ukoliko ste od nas dobili obavijest putem e-maila o slanju narudžbe, a pošiljka još uvijek nije stigla, provjerite broj za praćenje pošiljke koji je u sklopu ovog e-maila. Pomoću broja za pračenje pošiljke možete provjeriti gdje se točno vaša narudžba nalazi u datom trenutku. Ako postoji bilo kakva nejasnoća u vezi s tim, najprije pozovite korisničku podršku dostavne službe čiji kontakt možete pronaći na njihovim web stranicama.
Overseas
Hrvatska pošta
Ukoliko neuspijete riješiti problem s njima, kontaktirajte nas i mi ćemo vam pomoći riješiti problem.
Reklamacija i servis
Ako imate pitanja u vezi neispravnosti svjetiljke ili njezinom neuobičajenom ponašanju, prvo pogledajte naš Mali servisni savjetnik. Ovdje ćete najvjerojatnije pronaći informacije koje tražite.
Što je serijski broj svjetiljke?
Od rujna 2008 godine sve svjetiljke imaju određeni serijski broj (npr. 1LS5VM00323). Serijski broj je ugraviran na lampu i zalijepljen na kutiju. Prema ovom broju svaku Fenix svjetiljku moguće je lako pratiti.
Želim reklamirat svjetiljku, ali više nemam račun. Što da radim?
Ništa strašno se neće desiti. Ukoliko ste svjetiljku kupili kod nas, pronaći ćemo vas u sustavu po imenu ili e-mail adresi. Ako ste je kupili npr. kod nekog od naših poslovnih partnera, upotrijebit ćemo upravo taj serijski broj kako bismo je pronašli. Potrebno je samo kontaktirati nas na svjetiljke@kronium.hr.
Dobio sam Fenix svjetiljku na poklon, kako da je reklamiram?
Nikakav problem. Pošaljite nam opis kvara i serijski broj svjetiljke na e-mail svjetiljke@kronium.hr. Pronaći ćemo je u sustavu.
Da li je jamstvo za svjetiljke 2 ili 5 godina?
Jasnu predodžbu o trajanju jamstva za određene svjetiljke možete dobiti u članku Jamstveni uvjeti tvrtke Fenix . Također u članku su precizno navedeni uvjeti i nakon isteka jamstva.
Koliki je vijek trajanja baterije? Za mobitel moram kupiti novu bateriju nakon 2 godine, da li je takva situacija i sa svjetiljkama?
Baterije u svjetiljkama obično traju 5 ili više godina. Baterije stare zbog konstantnog procesa ponavljanja punjenja. Telefon punite gotovo svaki dan, dok svjetiljke koje večinom koristite u kraćim intervalima i sezonski, ne punite ni približno tako često. Stoga će te manji broj puta ponavljati proces punjenja. Fenix za svoje svjetiljke koristi visokokvalitetne industrijske članke, kojima naknadno dodaje zaštitni sloj ili elektroniku za punjenje te na njih daje dvogodišnje jamstvo. Baterije vam mogu služiti dugi niz godina. Ako se dobro brinete o bateriji, moguće joj je usporiti starenje i produžiti životni vijek . Ukoliko predpostavljate da svjetiljku nećete koristiti dulje vrijeme, bateriju pohranite napunjenu između 30-50%. Tijekom ovog razdoblja neaktivnosti bateriju držite na hladnijem mjestu (proizvođač navodi raspon u temperaturni od 0 - 25 °C). Svjetiljka će se tijekom korištenja zagrijati na višu temperaturu, no bit je u tome da njezina baterija ne bude dugo izložena višim temperaturama. Kao što ne bi trebalo da napunjena baterija bude na izravnoj sunčevoj svjetlosti u vrućem automobilu. Baterija će vam se odužiti za brigu tako što ćete nakon dvije godine primijetiti neznatno smanjenje ukupnog kapaciteta.
Zašto je jamstvo na bateriju samo 2 godine?
Baterija je potrošni material. Na odjeću također imate jamstvo od dvije godine, ali može vam služiti i mnogo duže. Ako se budete brinuli o bateriji, može vam služiti niz godina, međutim njen životni vijek uvjetovan je s nekoliko čimbenika, kao što je već spomenuti broj konstantnog procesa punjenja, način korištenja te temperatura pri njenom pohranjivanju. Prilikom serijske proizvodnje Fenixu se s vremena na vrijeme može pojaviti neki neispravan komad, zbog čega će baterija otići prije isteka jamstva. Ukoliko naiđete na takav slučaj, ne ustručavajte se kontaktirati nas, mi ćemo je izmjerit i riješiti vaš problem.
Imam svjetiljku s ugrađenom baterijom. Znači li to da svjetiljka nikada više neće raditi ako se baterija isprazni?
Nema potrebe za brigom. Ugrađene baterije se mogu zamijeniti. Međutim, to se ne može učiniti kod kuće, svjetiljku je potrebno poslati nama na servis. Ako ste je kupili u našoj e-trgovini ili kod nekog od naših partnera, zamijenit ćemo je bez problema. Jedini preduvjet je da je rezervna baterija još uvijek dostupna kod proizvođača.
Izgubio/la sam, slomio/la sam dio svjetiljke, ali inače radi. Mogu li se kod vas nabaviti rezervni dijelovi? Ne vidim ih u e-trgovini.
Ukoliko slomite ili izgubite dio svjetiljke koji izravno ne utječe na njen rad (npr. daljinski prekidač, utor na koji pričvršćujete svjetiljku na držač kod biciklističkih svjetala ili zakačku za pričvršćivanje džepnih svjetiljki itd. ) ili se može lako odvrnuti i zamijeniti (obično kraj svjetiljke ili držač čeone svjetiljke) prvo pogledajte u kategoriji dodatna opema / rezervni dijelovi na našoj web stranici. Ukoliko tamo ne pronađete traženi dio, pišite nam na svjetiljke@kronium.hr. Ako je ikako moguće, rado ćemo vam pomoći u rješavanju vašeg problema.
Tehnička pitanja
Svjetiljka se tijekom rada zagrijava,da li je to normalno?
Tijekom rada visokoučinkovite LED diode stvara se toplina koje je zbog njenog hlađenja raspoređeno na cijelu površinu svjetiljke. Pri većoj podešenoj snazi svjetiljka se više zagrijava. Pri visokim temperaturama okoline i najvišoj podesivoj snazi, može doći do osjetnog zagrijavanja svjetiljke. Najsnažniiji modeli stoga su opremljeni i zaštitom od pregrijavanja, koja automatski smanjuje snagu nakon postizanja određene temperature. Ukoliko bi svjetiljka bila prevruća za dodir, možete sami sniziti jačinu svjetlosti na nižu razinu. Prilikom kretanja pri normalnim noćnim temperaturama, svjetiljke obično mogu raditi na maksimalnoj snazi bez ograničenja.
Pišete da će svjetiljka može izdržati 88 sati s vidljivošću od 405 m. Znači li to da će ovako raditi cijelo vrijeme?
Za svaku svjetiljku uvijek je naznačena maksimalna izdržljivost, odnosno vrijeme koje svjetiljka može raditi pri najnižem načinu rada. Slično tome, naznačen je i doseg svjetlosti, koji se uvijek prikazuje maksimalnim dosegom. Stoga nije moguće da svjetiljka osvjetljava do udaljenosti od 405 metara svih 88 sati.
Kako se izračunava snaga pojedinih načina rada? Mjerio sam vrijeme kod svoje svjetiljke i podaci nisu odgovarali podacima unesenim u tabeli na kutiji.
Kao i kod drugih parametara Fenix koristi globalno priznati američki standard ANSI FL 1-2009 kojim jamči vrijeme izdržljivosti svjetiljke. Ovo definira vrijeme izdržljivosti kao vrijeme u kojem jačina svjetlostnog toka padne na 10% od početne vrijednosti (mjereno 30 sekundi nakon uključivanja). Ako se ukupna izdržljivost mjeri jedinicom od 1000 lumena, štoperica će raditisve dok intenzitet ne padne na 100 lumena. To može uključivati osvjetljenje u drugom, a ponekad i trećem načinu rada ili postupno smanjenje snage. Ovaj sustav obračuna određen je normom. Kako bismo vam olakšali, za neke proizvode ćete pronaći grafikone izdržljivosti u pojedinačnim načinima rada koje dostavlja proizvođač.
Kako je moguće da dvije čeone svjetiljke Fenix (HM65R i HM61R Amber), koje imaju praktički istu snagu i istu bateriju, pokažu tako veliku razliku u izdržljivosti pri načinu rada od 400 lumena? Navodite da HM61R Amber svijetli 4 sata, dok HM65R svijetli puna 22 sata.
Glavni razlog za ovu razliku leži u različitoj regulaciji načina rada kod obje čeone svjetiljke. Kod svjetiljke HM65R proizvođač je koristio elektroniku s funkcijom mogućnosti produženja izdržljivosti, dok je kod svjetiljke HM61R Amber ugrađen regulator konstantne snage.
Funkcija produženja vremena izdržljivosti kod svjetiljke HM65R postepeno smanjuje snagu kako bi produžila vrijeme osvjetljenja. Pri načinu rada od 400 lumena, snaga svjetlosnog toka će se tijekom 2 sata postepeno smanjti na oko 70 lumena, što može držati svjetiljku upaljenu još narednih 20 sati. Upravo će to postepeno smanjivanje omogućiti vidu da se privikne na novi nivo svjetlosti, tako da se osjećaj zatamnjenja skoro neće niti primjetiti. Snižavanje intenziteta se nakon prebacivanja načina rada odnosno isključivanja i ponovnog uključivanja čeone svjetiljke resetuje i svjetiljka počinje da svijetli punom snagom.
Fenix HM61R Amber koristi elektroniku sa regulatorom konstantne snage, što je tradicionalna karakteristika većine ručnih i čeonih svjetiljki Fenix. Pri načinu rada od 400 lumena svjetiljka će raditi konstantno dok se baterija ne potroši (odprilike 4 sata). Nakon toga, čeona svjetiljka se neće ugasi, nego će se na vrijeme automatski prebaciti na niži način rada.
Radi boljeg razumijevanja, priložili smo i grafikon snage svjetlosnog toka u vremenu. Na njemu možete vidjeti i rad druge čeone svjetiljke Fenix HL60R.
Regulacija izdržljivosti kod čeonih svjetiljki Fenix HM65R, HM61R Amber i HL60R pri načinu rada od 400 lumena
Zbog L dizajna čeona svjetiljka Fenix HM61R Amber je blago nagnuta u stranu. Da li to ima nekakav utjecaj na svjetlosni snop čeone svjetiljke? Da li će i svjetlosni snop biti nagnut u stranu ili ostaje u centru vidnog polja?
Ovaj nagib nema uticaja na čeonu svjetiljku tijekom upotrebe. Svjetlosni snop ravnomjerno osvjetljava prostor ispred dotične osobe. To bi moglo biti vidljivo samo ako biste svjetiljku usmjerili na neki objekt sa udaljenosti od nekoliko centimetara.
Vrijeme rada pri maksimalnoj snazi je kraće kada se koriste alkalne baterije nego kada se koriste punjive baterije. Da li je to uredu?
Da,to je u redu. Alkalne baterije imaju veliki unutrašnji otpor, tako da se njihov učinak brzo smanjuje u slučaju velike potrošnje struje. Punjive baterije NiMH, li-ion baterije i litijumske baterije za jednokratnu upotrebu nemaju ovaj problem, tako da sa njima možete postići duži rad svjetiljke kada je ona podešena na maximum. Prilikom korišćenja nižeg intenziteta svjetlosti ili povremenom upotrebom, vrijeme rada je slično za sve tipove baterija. Točan tip baterija koji se koristi za mjerenje izdržljivosti uvijek je naveden u detaljnom opisu ručne i čeone svjetiljke ili lampiona u našoj e-trgovini.
Kada kupim punjivu baterijsku svjetiljku, da li ću dobiti punjač?
U slučaju punjivih baterijskih svjetiljki (konektor za punjenje se nalazi pored svjetiljke), proizvođač uključuje bateriju i u većini slučajeva kabel za punjenje s odgovarajućim konektorima u pakiranju. Starije svjetiljke imaju mikro-USB konektor, tako da za punjenje možete koristiti i običan punjač za mobitel. Novije svjetiljke imaju USB-C konektor, koji se koristi kod novih mobitela. Mrežni adapter nije uključen u pakiranje, ali možete ga kupiti kod nas. Proizvođač neke svjetiljke koje se ne mogu puniti, u sklopu promotivne ponude oprema Li-ion baterijom sa ugrađenim USB konektorom za punjenje, u ovom slučaju kabel za punjenje nije uključen u pakiranje.
Opća pitanja
Zašto je Fenix tako skup za vas? Fenix proizvode nabavljam mnogo jeftinije na Aliexpressu.
U cijenu moramo uključiti češki PDV od 21%, carinu i druge dažbine vezane za uvoz. Možete kupiti na Aliexpressu po cijeni bez poreza, zatim čekati 6-10 tjedana na isporuku svjetiljke, platiti carinu i PDV na robu koja može iznositi i do 30% od početne cijene svjetiljke. Ako bi se nešto dogodilo vašoj svjetiljki, morali biste reklamirati proizvod u Kini.
S druge strane, mi trenutačno šaljemo pošiljke, a robu možete dobiti u roku od 1-2 radna dana. U slučaju kvara jednostavno je organizirati bilo kakvu popravku pod jamstvom. S nama možete dogovoriti i servis nakon isteka jamstva, koji pružamo za Fenix proizvode kupljene kod na što duži mogući period. Čak i nakon isteka jamstva, jedino ograničenje za nas je dostupnost rezervnih dijelova od proizvođača. Vjerujte nam, to je dobro uložen novac.